یادگیری تعمیرات تلفن همراه به چه دانش قبلی نیاز دارد؟ قسمت دوم

تاریخ انتشار پست : 16 اذر 1400
دسته بندی : موبایل و الکترونیک
مدت زمان مطالعه : دقیقه

سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان عزیز ، این پست ادامه ی پست قبلی هست اگر قسمت قبلی این پست را مطالعه نکرده اید، ابتدا این پست را مطالعه کنید.

موضوع کلی در مورد پیش نیازات یادگیری تعمیرات تلفن همراه بود که در پست قبلی راجع به پیش نیازات دوره ی تعمیرات نرم افزاری تلفن همراه صحبت کردیم. در این پست راجع به پیش نیازات دوره ی تعمیرات سخت افزاری تلفن همراه صحبت می کنیم، پس با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهیم پیش نیازات این دوره را بررسی کنیم ذکر این نکته حائز اهمیت است که شما کجا قرار است آموزش ببینید . ابتدا باید چارت آموزشی آن مرکز را بررسی کنید. چون بعضی از مراکز اصلا پیش نیازات را همراه دوره ی آموزشی ارائه نمی دهند و مستقیما به سراغ اصل تعمیرات می روند که این باعث می شود مقدار زیادی از مباحث تا پایان دوره برای کارآموز گنگ و نامفهوم باقی بماند و در نهایت خروجی جالبی نمی دهد. در بعضی از مراکز دیگر روی پیش نیازات بیشتر از حد نیاز کار می کنند و از اصل کار غافل می شوند که این هم باعث می شود که کارآموز از مباحث الکترونیکی خسته شده و به کلی از ادامه ی دوره منصرف شود و تصور کند که توانایی هضم این مفاهیم را ندارد و دوره کاملا خسته کننده می شود. و در بهترین حالت پیش نیازات باید دقیقا به اندازه نیاز گفته شود و بعد از آن آموزش اصلی کار شروع شود به طور مثال در نحوه ی آموزش ما حداکثر سه جلسه مباحث الکترونیک و پایه ای را به کارآموزان آموزش می دهیم و بعد از آن مباحث اصلی تعمیرات موبایل را شروع می کنیم.

به طورکلی تعمیرات سخت افزاری تلفن همراه به دو بخش تئوری و عملی تقسیم می شود که هر دو بخش مکمل یکدیگر هستند. در مباحث تئوری کارآموزان نحوه ی عیب یابی و تشخیص مشکلات دستگاه و همچنین نحوه ی رفع عیوب را آموزش می بینند. و در بخش عملی هم آن کار را پیاده سازی و انجام می دهند که معمولا در دوره های سخت افزار عمده زمان آموزش روی مسائل عملی دوره می باشد به طور مثال در دوره های تعمیرات سخت افزاری ما، حدود یک سوم دوره به صورت تئوری و دو سوم دوره به صورت عملی می باشد. در حالت کلی برای قسمت تئوری پیش نیاز خاصی نیاز نیست و در حد مباحث پایه ای می باشد که اگر در چارت آموزشی در قسمت پیش نیازات دوره باشد خیلی بهتر است. ولی بعضی از افراد که مسر هستند پیشرفته تر و عمیق تر خود را برای آموزش آماده کنند به آنها مطالعه ی چند کتاب الکترونیک پایه پیشنهاد می شود که این کار روی کیفیت تعمیرات کلی تاثیری ندارد ولی در تحلیل هایی که خیلی حساس هستند و در عیب یابی های پیچیده کمک حال تعمیرکار می شود.

در قسمت عملی هم بعضی از مراجعه کنندگان این نگرانی را دارند که چون رشته تحصیلی آنها کاملا نامرتبط بوده و هیچ وقت کار عملی یا فنی انجام نداده اند آیا توانایی یادگیری این حرفه را دارند یا خیر؟ در اینجا جواب مثبت است چون همه ی مشکلات با تکرار و تمرین حل می شود و در دوره ی آموزشی نیز قسمت بیشتری از دوره به مباحث عملی پرداخته می شود و اصلا جای نگرانی نیست فقط باید پشتکار داشته باشند و ما بقی مسائل را به زمان بسپارند که به مرور زمان کاملا دست هنرجو آماده ی کار می شود.

پس در نگاه کلی رشته تعمیرات سخت افزاری تلفن همراه پیش نیاز جداگانه ای نیاز ندارد و بهتر است که پیش نیازات الکترونیک در ابتدای دوره توسط مرکز آموزشی ارائه بشود که تنها مباحث گلچین شده و مورد نیاز گفته شود که کارآموزان دچار سردرگمی نشوند.

ممنون از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید و این پست را مطالعه کردید،اگر این محتوا برایتان مفید بود این مطلب را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

نظرات :

جهت ثبت نظر باید ابتدا وارد سایت شوید