یادگیری تعمیرات تلفن همراه به چه دانش قبلی نیاز دارد؟قسمت اول

تاریخ انتشار پست : 13 اذر 1400
دسته بندی : موبایل و الکترونیک
مدت زمان مطالعه : دقیقه

سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان عزیز در این پست  سعی داریم به یکی از سوالاتی که هنگام مشاوره ی ثبت نام زیاد از ما پرسیده میشه جواب بدیم و اون سوال اینه که آیا گذراندن دوره ی آموزشی تعمیرات تلفن همراه به دانش قبلی یا تحصیلات آکادمی خاصی نیاز داره یا خیر؟

خوب قبل از اینکه بخواهیم پیش نیاز ها را بررسی کنیم باید به این نکته توجه کنیم که دوره ی تعمیرات تلفن همراه در حالت کلی به دو شاخه اصلی تقسیم میشه اولین شاخه تعمیرات نرم افزاری تلفن همراه و دومین شاخه تعمیرات سخت افزاری تلفن همراه است که هر کدام از اینها پیش نیاز های خاص خود را دارند.

در شاخه اول اگر شما بخواهید که در حوزه تعمیرات نرم افزاری تلفن همراه فعالیت داشته باشید مهمترین پیش نیاز آن آشنایی با مباحث پایه ای کامپیوتر است.یعنی شما باید به یک سری کارهای نرم افزاری کامپیوتر تسلط کامل داشته باشید و بتوانید خودتان از پس کارها بربیایید مثلا تعویض سیستم عامل و یا نصب و کرک کردن برنامه ها و یا نصب انواع درایورها و رفع مشکلات رایج سیستم عامل ها. دلیل اینکه این پیش نیازات را برای این حوزه عنوان می کنیم این است که کامپیوتر ابزار دست تعمیرکار نرم افزاری است و اگر تعمیرکار نتواند از پس کارهای ساده بربیاید نمی تواند در مغازه کار کند تصور کنید که مشتری گوشی را برای یک فرآیندی مثل فلش کردن آورده و سیستم عامل همان زمان به هر دلیلی به یک مشکل نرم افزاری می خورد و اگر تعمیرکار خودش نتواند مشکل را حل کند مجبور است که سیستم را به یک مرکز خدمات کامپیوتری ببرد که شاید ساعت ها بعد یا حتی روز بعد به آن فرد تحویل بدهد یعنی تعمیرکار آن روز اصلا نمی تواند کار کند و این اصلا عقلانی نیست و نکته قابل توجه این است که معمولا شما هر روز به چنین مشکلات نرم افزاری روی سیستم بر می خورید چون که تعمیرکار نرم افزار به صورت روزانه تعداد زیادی برنامه و نرم افزار باکس های مختلف و انواع درایور ها را روی سیستم نصب می کند و تداخلاتی در این بین به وجود می آید و این مشکلات طبیعی است و جزیی از کار می باشد .اگر شما کاربری هستید که در منزل یا محیط کار خود تمامی این کارهای ساده را خودتان انجام می دهید و نیازی به مراکز خدمات کامپبوتری پیدا نمی کنید به راحتی می توانید در حوزه ی تعمیرات نرم افزاری تلفن همراه فعالیت داشته باشید ولی اگر با کامپیوتر غریبه هستید به این معنی که نه برنامه ای تا به امروز نصب کرده اید و نه سیستم عاملی تعویض کرده اید و آشنایی کمی به مباحثی که پیش تر به آن اشاره کردیم دارید توصیه می شود که حتما قبل از یادگیری تعمیرات نرم افزاری به دنبال یادگیری مباحث عنوان شده بروید . اگر هم خیلی اصرار دارید می توانید به صورت موازی به یادگیری هر دو مبحث بپردازید.

مورد بعدی که می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم جز پیش نیازات اجباری نیست اما اگر به این مورد تسلط داشته باشید کمک زیادی به شما خواهد کرد. و سرعت پیشرفت شما را در این حوزه بالا می برد که این مورد تسلط به زبان انگلیسی است.

اکثر منابعی که در حین کار از آن کمک می گیریم سایت ها و منابع انگلیسی زبان هستند که اگر ما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم خیلی سریع و راحت می توانیم از منابع دست اول استفاده کرده و مشکلات را حل کنیم و از به روز ترین روش ها در کار بهره مند شویم. البته این نکته را هم اضافه کنیم که نیاز نیست در سطح عالی تسلط داشته باشید و اگر حتی در سطح متوسط هم آشنایی داشته باشید برای این قسمت از کار کفایت می کند زیرا ابزار های متعدد مترجم هم کنار ما وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.

خوب ، موارد ذکر شده پیش نیازات تعمیرات نرم افزاری تلفن همراه بود. در پست بعدی راجع به پیش نیازات تعمیرات سخت افزاری تلفن همراه صحبت می کنیم.

ممنون از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید و این پست را مطالعه کردید،اگر این محتوا برایتان مفید بود این مطلب را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

نظرات :

جهت ثبت نظر باید ابتدا وارد سایت شوید