فعالیت در حوزه ی فریلنسر - قسمت اول

تاریخ انتشار پست : 14 اذر 1400
دسته بندی : علوم رایانه،طراحی و برنامه نویسی وب
مدت زمان مطالعه : دقیقه

سلام عرض می کنم خدمت همه ی دوستان عزیز.در این پست قصد داریم راجع به موضوع پر طرفدار فریلنسر صحبت کنیم ..

اولین مطلبی که باید راجع به اون توضیح بدیم اینه که اصلا منظور از فریلنسر چی هست؟

فریلنسر به شخصی گفته می شه که بدون وابستگی به سازمان،نهاد یا ارگانی خاص ، بر اساس حرفه و تخصصی که داره با مجموعه ها یا افراد مختلف همکاری می کنه .یک فریلنسر کارفرمای ثابتی نداره و می تونه در یک بازه ی زمانی چندین کارفرما داشته باشه. شخصی که به عنوان یک فریلنسر کار می کنه می تونه به صورت تمام وقت یا پاره وقت بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی کارش رو انجام بده.

سوال بعدی اینه که ما چطور می تونیم وارد حوزه فریلنسری بشیم؟

اولین قدم برای شروع کار به صورت فریلنسر انتخاب یک تخصص است بعد ازاینکه حرفه ی دلخواهتون رو انتخاب کردید باید به سراغ کسب مهارت برید و تسلط کامل روی اون حرفه پیدا کنید . بعد از اینکه مهارت لازم برای انجام کار در آن حوزه رو کسب کردید نوبت به بازاریابی می رسه

اولین قدم در بازاریابی داشتن یک رزومه ی قوی برای ارائه به کارفرما است شما می تونید علاوه بر داشتن یک رزومه به صورت نوشتاری که در صفحات اجتماعیتون به اشتراک می زارید یک وب سایت جذاب هم برای خودتون طراحی کنید و نمونه کارهای حرفه ی تخصصی تون رو به اشتراک بزارید. مثلا اگر تخصص طراحی گرافیک دارید، عکاس هستید یا طراحی وب سایت انجام می دید و یا هر کار دیگری، یک گالری از نمونه فعالیت های خودتون ایجاد کنید که کارفرما با مراجعه به وب سایت سلیقه کاری شما رو بهتر بشناسه، برای اینکه یک گالری از نمونه کارهاتون ایجاد کنید نیاز نیست حتما اون طرح رو برای یک کار فرما پیاده کرده باشید چون شما به تازگی وارد بازار کار شدین و مسلما تجربه کار با کارفرما رو نداشتید. منظور از نمونه کار طراحی ها و نمونه کارهایی هست که خودتون بر اساس ایده های خودتون پیاده کردید اما برای کارفرمای مشخصی انجام نشده و صرفا برای نمونه است.

توی این وب سایت حتما یک قسمت برای درج رزومه تون به صورت نوشتاری هم در نظر بگیرید. همین طور یک بخش مجزا برای راه های ارتباطی که کارفرما می تونه باهاتون در ارتباط باشه مثل شماره تماس ، ایمیل یا لینک شبکه های اجتماعیتون در نظر داشته باشین.

  • یک فریلنسر باید روابط عمومی بسیار قوی داشته باشه تا بتونه اعتماد کارفرما را به خودش جلب کنه و پروژه را بدست بیاره.
  • خوش قول باشید
  • یک خط تلفن متخص به کارتون داشته باشید
  • یک کارت ویزیت جذاب برای خودتون طراحی کنید
  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید
  • در سایت هایی مثل پونیشا یا پارس فریلنسر که رابط بین فریلنسرکار و کارفرما هستن ثبت نام کنید و رزومه تون رو ثبت کنید
  • سعی کنید یک برند برای خودتون در نظر بگیرید و با نام برند کار کنید تجربه به ما ثابت کرده اعتماد کارفرما به برند یا تیم ، بالاتر از اعتماد به یک شخص است

در پایان باید یک اشاره ای هم به رشته های پر درآمد توی حوزه فریلنسر داشته باشیم . از جمله مهارت هایی که امروزه بازار خوبی برای دورکاری داره میشه به حرفه های زیر اشاره کرد

  • برنامه نویسی
  • طراحی سایت
  • تولید محتوا
  • کار های گرافیکی (مثلا طراحی لوگو،طراحی سربرگ و پاکت دفاتر،طراحی کارت ویزیت،ادیت عکس،طراحی بنر های تبلیغاتی و .... )
  • مترجم
  • ادیت فیلم و ویدئو
  • بازاریاب
  • و....

خوب توی این پست راجع به فعالیت در حوزه ی فریلنسر صحبت کردیم در پست بعدی راجع به مزایا و معایب کار به صورت فریلنسر صحبت خواهیم کرد.خوب توی این پست راجع به فعالیت در حوزه ی فریلنسر صحبت کردیم در پست بعدی راجع به مزایا و معایب کار به صورت فریلنسر صحبت خواهیم کرد.

نظرات :

جهت ثبت نظر باید ابتدا وارد سایت شوید