آیا بازار کار تعمیرات تلفن همراه اشباع شده یا نه؟قسمت اول

تاریخ انتشار پست : 20 اذر 1400
دسته بندی : موبایل و الکترونیک
مدت زمان مطالعه : دقیقه

سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان عزیز در این پست قصد داریم به یکی از مباحثی که زیاد در حوزه های کاری مختلف بحث میشه بپردازیم البته زوم  ما امروز  روی مبحث تعمیرات تلفن همراه است.موضوع بحث هم اینه که آیا بازار کار تعمیرات تلفن همراه اشباع شده یا نه؟

خب اولین دلیلی که باعث این فکر شده که بازار کار تعمیرات تلفن همراه اشباع شده اینه که وقتی بیرون میریم تعداد زیادی مغازه ی فروش و تعمیرات تلفن همراه به چشممون می خوره و یه سوال توی ذهن همه میاد که ایا بازار به این تعداد مغازه و تعمیرکار نیاز داره یا نه؟ حالا می خواییم باگفتن یک سری توضیحات به این ابهامات پاسخ بدیم و برای کسانی که می خوان این رشته رو انتخاب کنن و وارد این بازار بشن مسیر رو روشن تر کنیم و دید گسترده تری رو بهشون بدیم.

اولین موردی که می خواییم عنوان کنیم که خیلی هم مهمه اینه که تعداد مغازه ها رابطه مستقیمی به تعداد تعمیرکارها نداره و این بزرگترین اشتباه کسانیه که از بیرون به این بازار نگاه می کنند. با یک مثال ساده واضح تر توضیح می دم فرض کنید توی یک خیابون فرضی ده تا مغازه خدمات تلفن همراه وجود داره به طور میانگین شاید سه یا چهار عدد از این ده تا مغازه خودشون به صورت تخصصی کار تعمیرات رو انجام بدن و ما بقی مغازه ها یا فقط تحویل گیرنده هستن یا نهایتا کارهای ساده رو خودشون انجام می دن و کارهای تعمیراتی رو به همکارانی که کار تخصصی انجام می دن می سپارن. حالا شاید این سوال پیش بیاد که چرا تا حالا برای شما چنین چیزی پیش نیومده و اگر بوده چرا متوجه این قضیه نشدید. چون که کار عیب یابی و تعمیرات کمی زمان بر است و معمولا کارهای تخصصی نیاز به زمان بیشتری دارند ، تعمیرکار گوشی رو از مشتری تحویل می گیره بعد از بررسی دستگاه اگر نیاز به اعلام هزینه باشه با مشتری تماس میگیره و یا اینکه از قبل در مورد زمان تحویل دستگاه توافق می کنن. حالا اگر اون مغازه دار خودش تعمیرکار باشه که شروع به کار می کنه و اگر فقط تحویل گیرنده باشه گوشی رو پیش همکار تعمیرکارش می بره و بعد از تعمیر اون رو تحویل میگیره و در نهایت خود اون فرد گوشی رو به مشتری تحویل میده و چون مشتری به اون فرد تحویل داده و از همون فرد هم تحویل گرفته این تصور رو داره که اون فرد دستگاه رو تعمیر کرده که میشه گفت تقریبا در نیمی از موارد چنین چیزی نیست. به فرض مثال در حال حاضر در مغازه تعمیراتی خودمون علاوه بر مشتری هایی که مستقیما خودمون کارهاشون رو انجام میدیم روزانه همکاران زیادی دستگاه هایی برای تعمیر به واحد تعمیراتی ما میارن که کارهای همکاران رو هم انجام میدیم پس مهم ترین دلیل این شد که تعداد مغازه ها رابطه ی مستقیمی با تعداد تعمیرکاران نداره .

مورد بعدی اینه که تعداد مصرف کنندگان تلفن همراه به شدت زیاد شده و هر روز هم رو به افزایشه و این حجم از افزایش باعث شده که نیاز به خدمات اون هم هر روز بیشتر بشه به طور مثال اگر ده پانزده سال پیش را در نظر بگیریم تعداد کمتری از افراد تلفن همراه داشتند مثلا اگر یک خانواده پنج نفره را در نظر بگیریم، در این خانه شاید دو الی سه تلفن همراه مورد استفاده قرار می گرفت ولی میبینیم که همان خانواده پنج نفره امروز بالای هفت عدد تلفن همراه را استفاده می کنند و دلیل آن هم این است که بعضی از اعضا بنا به دلایل مختلف کاری یا شخصی چند تلفن همراه دارند که این باعث میشه تعداد تلفن همراه یک خانواده از تعداد اعضای افراد اون خانواده هم بیشتر بشه

خوب بحث رو همین جا نگه می داریم چند دلیل تخصصی دیگه هم داره که در پست بعدی راجع به اون صحبت می کنیم

ممنونم از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید و این پست رو مطالعه کردید اگر این پست براتون مفید بود اون رو با دوستانتون هم به اشتراک بزارید .

نظرات :

جهت ثبت نظر باید ابتدا وارد سایت شوید